DOWOZY SZKOLNE
Dowozy Szkolne 2021
6:25 Ślepuchowo I - 6:26 Ślepuchowo Krzyż - 6:27 Ślepuchowo II - 6:30 Górka I - 6:33 Górka II - 6:36 Lulin - 6:48 Objezierze Szkoła - 7:00 Lulin - 7:07 Nieczajna
7:11 Wargowo Szkoła 7:12 Wargowo Huby I - 7:14 Wargowo Huby II - 7:16 Wargowo Huby III - 7:18 Wargowo Huby IV- 7:21 Wargowo II - 7:24 Wargowo Stacja PKP -
7:28 Wargowo Pałac - 7:32 Kowalewko - 7:36 Objezierze Szkoła - 7:55 Miłowody Szkoła
11:50 Objezierze Szkoła - 12:09 Kowalewko - 12:12 Wargowo Huby I - 12:14 Wargowo Huby II 12:16 Wargowo Huby III - Wargowo Huby IV - 12:18 Wargowo II -
12:20 Wargowo Stacja PKP - 12:24 Wargowo Pałac - 12:26 Wargowo Szkoła - 12:29 Kowalewko - 12:31 Nieczajna 12:35 Objezierze Szkoła – 12:45 Wymysłowo –
12:55 Objezierze Szkoła
13:05 Ślepuchowo I - Ślepuchowo Krzyż - Ślepuchowo II - 13:14 Górka I, Górka II - 13:20 Lulin - 13:26 Nieczajna - 13:29 Kowalewko - 13:35 Objezierze Szkoła
14:25 Objezierze Szkoła - 14:30 Ślepuchowo I - Ślepuchowo Krzyż - Ślepuchowo II - 14:33 Górka I - 14:35 Górka II - 14:38 Lulin - 14:41 Nieczajna 14:44 Kowalewko -
14:46 Wargowo Szkoła - 14:48 Wargowo Huby I - Wargowo Huby II - Wargowo Huby III - Wargowo Huby IV - 14:50 Wargowo II - 14:53 Wargowo Stacja PKP
14:56 Wargowo Pałac - 15:15 Wymysłowo
5:30 Urząd - Przeciwnica - Osowo Stare - Sycyn Szkoła Osowe Stare – Popówko – Urbanie - Chrustowo Szkoła – Dołęga – Sławienko - Chrustowo Szkoła – Chrustowo
Szkoła 7:30 Wymysłowo – Objezierze Szkoła
INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2021/22
INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2021/22
GODZINA 7.45 ROZPOCZĘCIE ROKU ODZIAŁY OP I O,
GODZINA 8.15 MSZA ŚWIĘTA,
GODZINA 9.00 BOISKO SZKOLNE ODDZIAŁY I- VIII.
Zyczenia
Z okazji Świąt Wielkanocnych
składam najserdeczniejsze życzenia
zdrowia, wszelkiego dobra,
sił do pokonywania trudności.
Niech Zmartwychwstały Chrystus napełni
wszystkie serca miłością, nadzieją, pokojem
oraz ufnością w pomyślną przyszłość.
Dyrektor Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Objezierzu
Sawiak Violetta
"Z pamiętnika ucznia"
Nauczyciel w czasach kwarantanny- wywiad
Jest to już drugi post z tego cyklu. Dzisiaj postanowiłyśmy wypytać o szczegóły naszą Panią od matematyki-Ewelinę Furmann. Jesteście ciekawi, o co zapytałyśmy i przede wszystkim jakie otrzymałyśmy odpowiedzi? Zapraszamy!
1) Woli Pani nauczanie zdalne czy stacjonarne?
Nauczanie stacjonarne, oczywiście. Nigdy monitor nie zastąpi spotkania na żywo. Między nauczycielem a uczniem jest większa interakcja i możliwość reagowania na ewentualne problemy.
2) Co najbardziej lubi Pani w swojej pracy?
Lubię kontakt z drugim człowiekiem. Lubię patrzeć, jak młodzi ludzie chłoną wiedzę, rozwijają się, dokonują wyborów.
3) Czy ciężej jest Pani nauczać przez Internet?
Na pewno dużo czasu spędzam przed komputerem, staram się, aby nauczanie zdalne było atrakcyjne, podane w przystępny sposób i wzbudzało w uczniach chęć ciągłego poznawania.
4) Czy praca z dziećmi sprawia Pani przyjemność?
Bardzo lubię kontakt z młodzieżą, ich świeże, młodzieńcze podejście do życia, ciekawość świata, naturalną radość i pogodę ducha.
5) Ile mniej więcej poświęca Pani czasu na sprawdzanie testów, kartkówek?
Duuuużo. Wiele czasu poświęcam na przygotowanie testów. Przy sprawdzaniu każde zadanie objaśniam, tłumaczę. Staram się, aby uczeń zrozumiał, dlaczego popełnił błąd i nauczył się na swoich błędach.
6) Czy lubi pani uczyć matematyki?
Bardzo lubię uczyć, szczególnie matematykę. Dla mnie to jedyna i niezastąpiona królowa nauk i chciałabym miłością do matematyki zarazić wszystkich moich uczniów.
7) Ile lat pracuje pani w szkole?
Pracuję w szkole 17 lat.
8) Jakie są pani marzenia?
Chciałabym podróżować po świecie. Marzy mi się wyprawa koleją transsyberyjską.
9) Jak radzi sobie pani z trudnymi uczniami?
Staram się indywidualizować pracę z uczniem słabym, pokazać mu, że on też, w miarę swoich możliwości, może osiągnąć sukces.
10) Czy jako małe dziecko lubiła pani matematykę?
Matematyka to zawsze był mój ulubiony przedmiot. Przyczyniła się do tego moja nauczycielka matematyki w szkole podstawowej, która zaszczepiła we mnie miłość do tego przedmiotu.
Bardzo dziękujemy za poświęcony czas I udzielenie odpowiedzi.
K.H W.G
"Z pamiętnika ucznia"
"Co myślą uczniowie... -nauczanie zdalne."
Nie jest tajemnicą, że zdania na temat lekcji online są podzielne. Każdy z nas ma swoją opinię i absolutnie każdy ma do tego prawo, dlatego postanowiliśmy zapytać kilkoro ochotników z klasy 7a co oni o tym wszystkim myślą.
Odpowiedzi były bardzo obszerne i szczegółowe (bardzo dziękujemy za zaangażowanie) dlatego jesteśmy pewne, że będą również ciekawe.
1) Co sądzisz o nauce zdalnej?
-,,Według mnie na nauce zdalnej nie jesteśmy w stanie się nauczyć i dowiedzieć tylu informacji co w szkole, co może się przyczynić do gorszej nauki w dalszych klasach lub w dalszej szkole. Nauka zdalna może się również przyczynić do gorszych kontaktów z naszymi kolegami i koleżankami."
-,,Nauka zdalna mhm, ciężko powiedzieć na pewno nie jest to samo co nauka w zwykłej szkole. Według mnie nauczanie zdalne nie jest dobrym sposobem na to, by pogłębiać swoją wiedzę. Zabiera zdrowie i nie pozwala wprawdzie rozwijać się na odpowiednim poziomie. Brakuję tego, co było fajne i ciekawe, nawet tęsknie za normalnymi sprawdzianami kartkówkami czy nawet odpowiedziami. Nie jest najlepiej i naprawdę tęsknie za szkołą. Mam nadzieje, że pandemia skończy się i wrócimy do normalności, bo przez to straciłam kontakty z ważnymi dla mnie osobami"
-,,Trochę słabo, ponieważ nie widzimy się tylko mówimy do siebie przez komputer. "
2) Lekcje online vs lekcję w szkole? Uzasadnij odpowiedź.
-,,Lekcje w szkole wygrywają , ponieważ więcej zdobędę wiedzy i lepiej wypadnę w dalszych klasach. W szkole możemy się spotykać z rówieśnikami, natomiast na lekcjach online widzimy się tylko przez komputer."
-,,Zdecydowanie lekcje w szkole (jak wspomniałam wcześniej)brakuję mi tego, co było. Przez kamerki nauczyciele nie mogą nam dostarczyć tak ogromnej wiedzy, którą poznawaliśmy w szkole stacjonarnie. Brak ludzi, przyjaciół, nauczycieli, ławki szkolnej czy tablicy to na pewno mi doskwiera i będzie przeszkadzać jeszcze przez dłuższy czas. Jest to na pewno trudne dla wielu uczniów.
-,,Lekcje w szkole, bo jest lepiej i się widzimy na żywo"
3. Jak spędzasz wolny czas w czasach pandemii?
-,,W czasie pandemii w wolny czas pomagam rodzicom, dziadkom, gram w piłkę nożną i bawię się z młodszym bratem oraz gram w gry."
-,,Czas wolny w pandemii -naprawdę jest go mnóstwo. Czas wolny spędzam, czytając moje ukochane książki, słuchając muzyki, oglądając filmy i seriale, ale niestety brakuję mi wyjścia na dwór ze znajomymi. Strasznie nudzi mi się w domu, ale wiem, że muszę wierzyć, że wszystko wróci do normalności. Żal jest mi tych ludzi, którzy umierają z powodu tej choroby. Sposoby na nudę to na pewno czytanie książek w szczególności "Harry’ego Pottera", którego uwielbiam, ale i tak bardzo mi się nudzi, bo czasu wolnego mam ogrom..."
-,,W czasach pandemii mój czas wolny spędzam tak, że odpoczywam w gronie rodziny, słucham muzyki. Moje sposoby na nudę są takie, że można grać w gry planszowe z rodziną, oglądać filmy, bawić się, oczywiście słuchanie ulubionych piosenek też wchodzi w grę."
Jeszcze raz dziękujemy za przesłane odpowiedzi!
W.G. K.H
Rekrutacja 2021r.
Elektroniczna rekrutacja do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych
w szkołach i klas pierwszych
DEKLARACJA
1.03-12.03.2021 r.
Rodzice dzieci kontynuujących wychowanie przedszkolne w dotychczasowym przedszkolu składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego na stronie internetowej https://nabor.pcss.pl/oborniki/przedszkole/
WNIOSEK DO PRZEDSZKOLA
15.03-26.03.2021 r.
Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu rozpocznie się 15 marca 2021 roku. Kandydaci, których rodzice ubiegają się o przyjęcie do przedszkola po raz pierwszy uczestniczą w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022 prowadzonym z wykorzystaniem systemu informatycznego https://nabor.pcss.pl/oborniki/przedszkole/ Rodzic może wybrać maksymalnie 3 placówki.
WNIOSEK DO KLASY PIERWSZEJ
1.03-19.03.2021 r.
1 marca 2021 r. rozpocznie się elektroniczna rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę Oborniki. Wiosek generujemy na stronie https://nabor.pcss.pl/oborniki/szkolapodstawowa/
Jak wypełnić wniosek?
- Udajemy się na stronę https://nabor.pcss.pl/oborniki
- Z listy dostępnych naborów wybieramy np. Przedszkole
- Z górnego menu wybieramy opcję Wypełnij podanie
- Następnie wypełniamy formularz na zakładkach Dane dziecka, Wybór preferencji, Kryteria ustawowe oraz Kryteria miejskie.
- W kolejnym kroku na zakładce Zakończ klikamy Złóż wniosek
- Pobieramy wniosek poprzez kliknięcie na odnośnik Pobierz podanie
Wniosek należy wydrukować, podpisać i wraz z załącznikami złożyć w placówce 1 preferencji.
Informacja do rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
W postępowaniu rekrutacyjnym do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022 obowiązują:
- kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.) tzw. kryteria ustawowe
- oraz
- kryteria określone w uchwale nr XLVI/709/18 Rady Miejskiej w Obornikach z dnia 18 stycznia 2018 r. tzw. kryteria samorządowe.
- W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc, w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kryteria ustawowe (pierwszy etap), a następnie kryteria samorządowe (drugi etap).
- Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.
- Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku określone niżej dokumenty.
- W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oraz w sytuacji braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna w przedszkolu/szkole podstawowej rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium.
- Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe)
- Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe).
/L.p. |
Kryteria |
Liczba punktów |
Kryteria ustawowe – brane pod uwagę na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego |
||
1. |
Wielodzietność rodziny kandydata |
Zgodnie z art. 131 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe kryteria ustawowe mają jednakową wartość.
|
2. |
Niepełnosprawność kandydata |
|
3. |
Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata |
|
4. |
Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata |
|
5. |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata |
|
6. |
Samotne wychowywanie kandydata |
|
7. |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
|
Kryteria samorządowe - brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego |
||
1. |
Oboje rodzice (prawni opiekunowie) lub rodzic (prawny opiekun) samotnie wychowujący kandydata wskazali Oborniki jako miejsce zamieszkania w rocznym rozliczeniu podatku dochodowego za rok ubiegły lub poprzedzający rok ubiegły |
20 |
2. |
Jeden z rodziców (prawnych opiekunów) kandydata wskazał Oborniki jako miejsce zamieszkania w rocznym rozliczeniu podatku dochodowego za rok ubiegły lub poprzedzający rok ubiegły |
10 |
3. |
Oboje rodzice (prawni opiekunowie) lub rodzic (opiekun prawny) samotnie wychowujący dziecko pracują, studiują lub uczą się w trybie dziennym lub prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą |
10 |
4. |
Jeden z rodziców (prawnych opiekunów) pracuje, studiuje lub uczy się w trybie dziennym lub prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą |
5 |
5. |
Rodzeństwo kandydata uczęszcza lub uczęszczało do danego przedszkola (oddziału przedszkolnego, innej formy wychowania przedszkolnego, zespołu szkół) |
2 |
6. |
Dziecko z czasem pobytu: a) do 6 godzin b) powyżej 6 godzin |
2 6 |
Kryterium samorządowe określone w pkt 1 wyklucza się z kryterium z pkt 2, natomiast kryterium określone w pkt 3 wyklucza się z kryterium z pkt 4.
|
Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku:
- Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
- Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 511 ze zm.) - Prawomocny wyroku sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu dziecka wspólnie z jego rodzicem.
- Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą
z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 998 ze zm.).
Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.
Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
- Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów samorządowych
-kserokopia pierwszej strony zeznania podatkowego lub zaświadczenie z urzędu skarbowego,
- zaświadczenie z zakładu pracy, szkoły lub uczelni, wydruk z CEIDG
Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.
Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.