Wesołych Świąt
Tegoroczne Boże Narodzenie będzie różnić się od świąt znanych z poprzednich lat przede wszystkim ze względu na pandemię. W tym okresie warto jednak być blisko jeśli nie możemy osobiście to przynajmniej myślami z najbliższymi dla nas osobami.
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia
życzę
ciepła, radości, ludzkiej życzliwości, odpoczynku w rodzinnym gronie, pasma sukcesów i spełnienia najskrytszych marzeń w nadchodzącym Nowym Roku. Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie spokój i radość .
Violetta Sawiak
dyrektor
Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Objezierzu
Razem na Święta
Nasza szkoła brała udział w akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Razem na święta”. Celem inicjatywy jest zachęcenie uczniów do niesienia pomocy innym, jak również budowanie wspólnot i więzi międzypokoleniowych. Mimo, że organizowana w innych warunkach niż do tej pory osiągnęła zamierzony cel. Włączyły się w nią dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniowie z klas I – VIII. Dziękujemy tym wszystkim, którzy podarowali wykonane przez siebie ozdoby, stroiki i kartki świąteczne seniorom, osobom chorym i samotnym oraz wszystkim uczniom, którzy podarowali karmę dla zwierząt dla schroniska Azorek. Swoim zaangażowaniem okazaliście serce i wsparcie potrzebującym, w tych trudnych czasach. Bądźmy razem na święta i nie tylko na święta.
Serdecznie dziękujemy.
"Z pamiętnika ucznia"
Nauczyciel w czasach kwarantanny - wywiad
Nauka zdalna jest niewątpliwie ciężka dla nas-uczniów, ale również dla grona pedagogicznego. Jednak czy ktokolwiek z nas zastanawiał się ''Jak widzi to mój nauczyciel''? Postanowiłyśmy to sprawdzić! Przeprowadziłyśmy wywiad z nauczycielką, a dokładniej z naszą polonistką- Panią Kariną Kurach. Jesteście ciekawi, co myśli o zdalnym nauczaniu, ale również poznać tajniki dotyczące pracy z dziećmi? -To idealne miejsce dla was! Zapraszamy na wywiad.
1)Co jest Pani zdaniem najtrudniejsze w pracy z dziećmi i młodzieżą w czasach pandemii?
Co jest najtrudniejsze? Najtrudniejszy w pracy zdalnej jest ograniczony kontakt. To, że nie jest on taki, jak w szkole, kiedy się widywaliśmy. Teraz jest mocno ograniczony. Nawet najlepszej jakości komputer nie jest w stanie zastąpić tego kontaktu na żywo. Uważam, że to jest właśnie największy problem.
2)Co myśli Pani o zdalnym nauczaniu?
Myślę, że jest to sytuacja, w której zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym. Musieliśmy się dostosować. Jest to najlepszą opcja. Dzięki możliwości pracy i nauki zdalnej wszyscy jesteśmy bezpieczni. Jednak uważam, że nauka na odległość jest taką opcją „na moment”, nie zastąpi nauki tradycyjnej, stacjonarnej, bo pomimo starań obu stron nie jest ona efektywna na 100%.
3)Co mogłaby Pani polecić swoim uczniom do czytania? Czy ma Pani swoją ulubioną pozycję czytelniczą?
Mam takich książek bardzo dużo i rzeczywiście w tym okresie, gdy jestem w domu czytam, niestety nie tyle ile bym chciała, bo obowiązki zawodowe związane z pracą zdalną pochłaniają bardzo dużo czasu. Literatura pozwala oderwać się choć na chwilę od problemów, pozwala przenieść się w inny, lepszy świat. Zachęcam moich uczniów do czytania. Dziś jest tyle nowości wydawniczych, tak dużo propozycji, że każdy znajdzie coś dla siebie.
4)Woli Pani naukę zdalną czy stacjonarną?
Zdecydowanie wolę stacjonarną, ponieważ pozwala na bezpośredni kontakt z uczniem. Po to jestem nauczycielką, aby przekazywać wiedzę, wskazywać drogę, mieć kontakt z uczniem. Jestem zwolenniczką nauki stacjonarnej, jednak nauka zdalna ma też swoje plusy.5)Czy już od dziecka chciała być Pani Nauczycielką? Kiedy uznała Pani- „Tak, to jest to, co chcę robić w życiu?” Prawdę mówiąc, całą podstawówkę, jeszcze jako mała dziewczynka bawiłam się z koleżankami w szkołę. Zawsze było to blisko mnie. A ta decyzja „tak, chciałabym uczyć” zapadła w szkole średniej, później wybór kierunku studiów i już całe studia wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi i młodzieżą i rozwijać w nich pasje polonistyczne.
6)Czyli nigdy nie miała Pani chwili zawahania się?
Nie, nie miałam.
7)Czy widzi Pani jakieś plusy zdalnego nauczania?
Na pewno ogromnym plusem zdalnego nauczania jest fakt, że zarówno nauczyciele, jak i uczniowie nauczyli się wykorzystywać w swojej pracy technologię komputerową.
8)Co lubi Pani najbardziej w swojej pracy?
Najbardziej w swojej pracy lubię uczniów. Lubię z nimi przebywać, uczyć. Patrzeć, jak się rozwijają, jak dorastają. To jest takie najpiękniejsze w tej pracy-kontakt z uczniami (nawet tymi niesfornymi).
9)Czy męczy Panią nauka zdalna?
Nie. Cieszę się, że mogę pracować z moimi uczniami.
10)A poświęca Pani pracy więcej swojego wolnego czasu niż podczas nauki stacjonarnej?
Tak, bo to wymaga zdecydowanie innego podejścia. Trzeba się przygotować, aby w jakiś ciekawy sposób przeprowadzić lekcję, wyszukać materiały, stworzyć prezentację, notatkę. Samo przygotowanie lekcji, aby była atrakcyjna i zrozumiała dla ucznia zajmuje sporo czasu.
11)Jak się czuje Pani jako polonistka podczas nauki online?.
Lubię swoją pracę. Uczę przedmiotu, który kocham, dlatego czuję się dobrze. Bardzo się cieszę, gdy widzę, jak moi uczniowie pracują, zdobywają wiedzę, rozwijają się. To sprawia radość.
W.G.,K.H.
"Z pamiętnika ucznia"
Obecnie już po raz drugi jesteśmy na nauczaniu zdalnym. Jest to trudne zarówno dla nas-uczniów, jak i nauczycieli. Brak kontaktu z przyjaciółmi jest przytłaczający, a nauka na odległość jest trudniejsza i mniej efektywna. Myślę, że każdy z nas chciałby już wrócić do szkoły (z różnych powodów). Trzymamy mocno kciuki i wierzymy, że nadejdzie to już niebawem. Jednak póki co musimy trwać w obecnej rzeczywistości online. Od dzisiaj co jakiś czas będą pojawiać się wpisy, w których będziemy przedstawiać jak radzą sobie nasi uczniowie i pracownicy szkoły podczas e-lekcji. Napiszemy też jak spędzają swój wolny czas w domach. Chcemy pokazać, że pomimo odległości możemy przetrwać to razem."
K.H.,W.G
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
Dnia 02.10.2020 r. w naszej szkole obchodziliśmy X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny sposób. W tym dniu sprawdzana była „tabliczkowa wiedza” podczas egzaminów wśród uczniów klas IV-VIII. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na wszystkie zadania otrzymały odznakę eksperta tabliczki mnożenia oraz certyfikat.
GRATULUJĘ MISTRZOM MATEMATYKI !
Ewelina Furman - szkolny koordynator akcji.